رئیس شورای‌عالی «الجلیل» معتقد است که «اسرائیل» در حال ازدست‌دادن بخش‌هایی از شمال، هم‌زمان با تشدید عملیات حزب‌الله است.

مقام صهیونیست: ما به‌تدریج شمال را از دست می‌دهیم / عملیات حزب‌الله هر روز مرگبارتر و قدرتمندتر می‌شود
گوشه‌ای از خرابی‌های ناشی از اصابت موشک‌های حزب‌الله لبنان به شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی

«گیورا زالتز» رئیس شورای‌عالی «الجلیل» در رژیم اشغالگر اسرائیل روز شنبه اظهار داشت: عملیات حزب‌الله در شمال روبه‌افزایش است و باگذشت روزها مرگبارتر و قدرتمندتر می‌شود؛ در نتیجه، سطح امنیت در مناطق شمالی (در مرز با لبنان) کاهش‌یافته است. او در گفت‌وگو با شبکه اسرائیلی «کان»، نحوه برخورد دولت «اسرائیل» با اوضاع شمال را به سخره گرفت و گفت: دولت نتانیاهو در هفته‌های اخیر متوجه شده است که در مرز شمالی دشمنی به نام حزب‌الله وجود دارد و منتظر پاسخ آن به ترور فرمانده «فؤاد شکر» است.

«زالتز» خاطرنشان کرد: وضعیت در شمال بدتر و بدتر می‌شود، زیرا به دلیل پهپادها و موشک‌های حزب‌الله هر روز آژیر خطر به صدا در می‌آید، ده‌ها خانه ویران می‌شود، هزاران «دونم» در آتش می‌سوزد و سربازان و شهرک‌نشینان کشته و زخمی می‌شوند. او با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین تخلیه شده‌اند، افزود: ما اکنون بدون هرگونه خدمات حیاتی مانند بهداشت، بانک، سیستم آموزشی و غیره هستیم.

رئیس شورای‌عالی «الجلیل» در رژیم اشغالگر همچنین با اشاره به اینکه «اسرائیل» در حال ازدست‌دادن بخش‌هایی از شمال است و این مناطق از بسیاری جهات مانند شهرک‌سازی، اقتصاد و آموزش فلج شده، خواستار تغییر قواعد و کار بر روی راهبرد روشن «بازگشت مهاجران» به الجلیل شد. پیش‌ازاین، در گزارش «کانال ۱۲» تلویزیون «اسرائیل» آمده بود که شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی هیچ افق روشنی برای آینده ندارند، مستأصل هستند و نمی‌دانند چه زمانی به خانه خود باز خواهند گشت.

در همین حال، روزنامه اسرائیلی «معاریو» نیز فاش کرد که طی چند روز گذشته، در پی حمله پهپادی و پرتاب موشک از لبنان به مناطق غربی، تعداد تماس‌ها با مراکز روان‌درمانی «الجلیل» افزایش چشمگیری داشته است. «اوری چارلز فریدلند» مدیر بخش توسعه اجتماعی با اعلام این خبر توضیح می‌دهد: این مرکز در حال کار بر روی سه محور اصلی مراقبت فردی، حمایت اجتماعی، و توان‌بخشی مقامات در زمینه سلامت روان در شرایط اضطراری است.

رسانه‌های اسرائیلی پیش‌ازاین از افزایش موارد آسیب‌های روانی در میان شهرک‌نشینان خبر داده بودند که به اذعان خودشان از نظر روانی در حال فروپاشی هستند؛ تعدادی از افسران و سربازان نیز پس از حوادث ۷ اکتبر ۲۰۲۳ خودکشی کرده‌اند.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.